spanska?

idag hade jag min första riktiga spanska lektion, shit jag e grym på det.. not!! min spanska lärare var på mig hela tiden. lisa säg vad det är, du kan visst lisa, säg nu lisa!! lisa! lisa! jag blev ju lite rädd för honom! nu sitter jag och gör spanska läxa, lite svårt eftersom jag inte kan spanska.. man kan ju tro att jag snappade upp det snabbt eftersom jag är så smart ;) men icke, här sitter jag som en idiot med ett stort frågetecken i pannan. att bero på frågetecken, varför har de frågetecken innan en mening?! helt knas ju:D 

på eftermiddagen kom massa spanska människor som vi skulle visa runt å prata med för de ville bli bättre på att prata engelska å om jag säger så här, min hund är bättre på engelska än vad de fyra killarna som var i min grupp var. stackars Linus som var i min grupp också, ha fick sköta allt för jag insåg fort att de är igen idé att försöka prata med dem på engelska och han kunde lite spanska. det ända de sa till mig va: Beautiful lisa, lisa Beautiful!! och de sa dom hela tiden, äckliga spanjorer!!  det var nästan så jag tänkte ge dem på käften! haha. men så fort vi var klara med rundgången satte jag mig med några från klassen och sola för idag var det jätteskönt ute :D yesss! jag kanske kan få lite färg ändå.

alla i min klass är sjuka människor men på ett bra sätt. as sköna människor :D

i helgen var det halloweenfest på skolan sedan utgång. jag fick pris för min kostym (vet dock inte vad jag skulle föreställa men jag var allt lite crapy, men det är jag ju jämt  ;)
vi hade skit kul ute alla var fulla och glada. Fram till halv fem var jag glad.. jag började tappa humöret då alla äckliga spanjorer tafsade på mig (stryk borde de ha, haha) men droppen var då en kille kom fram till mig å frågade om han fick låna min pumpmössa. jag sa ja. vi dansade en stund, frid och fröjd.. men helt plötsligt la han på sig ett stort fult smil och sprang iväg med min hatt. Jag efter i mina stövlar... när jag får tag på honom och säger att jag vill ha tillbaka min hatt säger han. Its mine hat now!! what?  Skriker jag och blir skogstokig och försöker förklara att hatten är min å att jag vill ha tillbaka den. Jag skriker på honom, hans kompisar på typ 10 pers börjar dra i mig och förklarar så här: hans kompis har en sådan hatt så nu är din hatt hans! jag säger men jag har köpt den och vill ha tillbaka den! no English säger han då. jag sticker efter killen som ha min hatt, gör ett desperat försök att få tillbaka den men då går toppen sönder! jag går med arga steg till några vänner berättar vad som hänt. säger att nu vill jag fasen hem. Några högskolekillar säger att de ska hem, jag fick åka med dom:) när jag går ner igen ser jag bävern som tog min hatt, sliter av den på honom stoppar den under armen och springer ut! ojoj vad arg jag var, jag sakade va ilska! en kille säger till mig: lisa det är bara att vänja dig, spanjorer gör precis vad de vill och de är galna!
jisses vad killarna var på mig, fick till och med blåmärke efter min fight med dem!  men jag vann! mohahahaa igen bråkar med mig det ska ni veta spanjorskitar
i lördags när vi kom hem trodde en va mina klasskamrater att han fått en spruta i armen av en spanjor, han pratade med vakten och han sa att det inte alls är ovanlig att man kan bli drogad med någon skit eller få någon sjukdom för att man kan få sig en spruta då man är ute. Spanien är helt sjukt! får väl se om jag kommer hem i en bit. jag ger mig dock inte Spanien och ni ska inte glömma att jag vart här, hihi.

hur som helst det har varit en helt sjukt skön vecka än så länge trots att det har regnat massor.

mickis jag behöver mina pengar!
johanna fortsätt jobba på och glöm inte att gå ut och gå, ta gärna med dig babe och Asta.
emma du kanske inte får hem din syster i en bit, för det bor ett monster i mig som inte ger upp i första taget ;) 
puss på er alla!!



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Du ringde aldrig sen, men hoppas du har det bra!

Jag saknar dig <3

2008-11-04 @ 08:38:25
Postat av: Emma

Men för faan lisa de är bäst du låser in dej, är du i värsta gettot eller?

snygg outfit iaf. :) puss på dej

2008-11-04 @ 11:08:55
Postat av: Sara

Det var skönt att prata med dig igår gumman, saknar dig sååå.

Glöm inte att äta bara puss och kram

2008-11-04 @ 12:24:35
Postat av: johanna

men lisa fan va läskig du såg ut! ja jag ska gå ut och ja jag tar med blodhundarna. kram karm

2008-11-04 @ 13:09:42
Postat av: Annnnnnnnnnnnna.

Haha lisa jag ser ju ond ut! ;D

2008-11-05 @ 19:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0