de 3 p:na: pengar..packa.. plugga

det är nu 5 dagar kvar tills jag sticker iväg till Spanien och det är tre saker jag inte orkar fixa men som snurrar runt i mitt huvud: hur mycket pengar ska jag ha med (hur ska jag få tag på pengar)!! vad ska jag ta med mig ner ( borde verkligen börja packa nu å inte sitta å blogga om att jag borde)!! så jävla mycket plugg som jag måste ta tag i men som jag skjuter upp hela tiden. men va fan blogga är väl en vättig anledning till att inte fixa de tre P:na

Jag börjar verkligen längta ner till Spanien, bara komma bort från det deppiga höstvädret och alla kärleks kåta människor, kärlek är det ända som snurrar i allas huvud när det höst.

VARNING!
jag ska berätta en saga om lisa och musslorna: det var den 22 oktober och lilla lisa satt på sitt rum och blogg om hur jobbigt bl.a. de tre p:n var när hennes lilla bror olof med de stora öronen kom upp till lisa och sa "nu är det mat lisa." 
lisa gick ner till köket för att äta en god måltid, men vad fick hon se!? jo en jätte skål med något som såg ut som stenar. lisa kilade sig i huvudet å frågade far sin samtidigt som hon peka på stenarna "vad är det?" "musslor" svarade fadern och satte sig vid bordet. "va, musslor de badar ju i dy och man skär sig på dem om man kliver på dem, de kan man väl inte äta!" sa lisa som blev irriterad för att hon inte fick riktig mat.
Lisa tog en mussla å började med att kolla på den med skeptisk blick, men modig som hon var så tänkte hon (hm.. jag kan ju faktiskt smaka) hon öppnade den å fick se något som såg ut som en del av en hjärna fasten hon blev äcklad av utsidan så tog hon ut den äckliga klumpen. klumpen hade en slemmig och geggig konsidens, men modig som lisa var så trotts allt som blivit äcklad av så stoppade hon musslan i munnen å tuggade....
den smakade slemmig lök och gick knappt att svälja utan att spy, men fredrik han gillade det iaf (äckel unge)
ÄT ALDRIG MUSSLOR om du inte gillar slemmig lök vill säga


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Då vet jag, jag har nämligen funderat att testa musslor ;D men nu skippar jag det! Puss på dig

2008-10-23 @ 18:22:52
Postat av: Michelle

HAHA :P .. jag skulle aldrig ens komma på tanken att smaka :P de ser så vidrigt ut.. puss

2008-10-24 @ 08:13:11
URL: http://newrose.blogg.se/
Postat av: johanna

hihih lisa då, va det så farligt?

2008-10-27 @ 19:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0